Veelgestelde vragen

Antwoord op al je vragen.

BOB-service

Voor welke diensten kan ik Wijrijden nog meer inzetten?

Onze slogan is niet voor niets ‘voor iedere situatie een chauffeur’. Bekijk onze pagina Inspiratie voor een impressie van onze brede dienstverlening.

Wanneer betaal ik voor wachttijd?

Wanneer je een chauffeur bestelt, wacht die op je totdat je wilt vertrekken. Ook als dat wat langer duurt dan je initieel verwacht had. De eerste 10 minuten vanaf de gereserveerde tijd en het eventueel vroeger arriveren van de chauffeur zijn gratis. Na 10 minuten wachten betaal je ons lage wachttijdstarief en na 30 minuten wachten betaal je ons hogere wachttijdstarief.

Op welke manieren kan ik een rit afrekenen?

Je kunt na je rit betalen met PIN, met contanten of middels een factuur.

Kan ik de BOB-service ook last minute reserveren?

Jazeker, dat kan. Wij behandelen je aanvraag met dezelfde urgentie wanneer je last-minute reserveert. Hoe eerder je reserveert, hoe groter de kans dat je op jouw gewenste tijd een chauffeur hebt.

Hoe zit het met de extra voorrijkosten?

Onze standaard voorrijkosten (€10,-) gelden voor de regio groot Eindhoven. Dat geldt voor Eindhoven en alle gemeenten die direct aangrenzend zijn aan Eindhoven. Neem contact met ons op voor meer informatie over de geldende voorrijkosten per locatie.

Kan ik de chauffeur na mijn BOB-rit binnen uitnodigen?

Wanneer het even duurt totdat onze volgauto de chauffeur weer ophaalt, komt de chauffeur niet bij je binnen. Vanaf het moment dat we je veilig thuis hebben gebracht eindigt onze dienstverlening.

Hoe werkt de korting door bij ritten buiten jullie verzorgingsgebied?

Wijrijden hanteert een kortingspercentage van minimaal 25% wanneer je 24 uur van tevoren je rit reserveert én je opgehaald wilt worden op een locatie waar zich ook een NS-Intercity station bevindt.

Worden er extra kosten in rekening gebracht voor een tussenstop?

Nee. Je betaalt slechts voor de gereden kilometers. Vooraf weet je dus waar je aan toe bent.


Privechauffeurs

Kan ik een privéchauffeur ook last-minute reserveren?

Ja. Onze privéchauffeurs zijn beschikbaar wanneer je ze nodig hebt, ook last-minute.

Kan ik mijn chauffeur ook andere taken uit laten voeren?

Je kunt onze chauffeurs allerlei randzaken laten regelen. Denk aan een bezoek aan je dealer voor je auto-onderhoud, je boodschappen of brief- & pakketzaken. Zij zijn opgeleid om zelfstandig tot oplossingen te komen die je dag gemakkelijker maken.

Wat als ik later klaar ben dan verwacht?

Onze chauffeurs zijn flexibel en weten dat je afspraken kunnen uitlopen. Wanneer er een tijdsconflict zou ontstaan kijken we samen met de chauffeur hoe we dit zo goed mogelijk op kunnen vangen zonder dat je er iets van merkt. Wel vinden we het prettig als je ons op de hoogte brengt van afspraken die (veel) langer duren.

Waarom betaal ik een opslag wanneer ik last-minute reserveer?

Wij willen altijd een chauffeur garanderen. Om dat te kunnen garanderen hebben we extra kosten wanneer we onze chauffeurs last-minute oproepen.

Zijn er kosten aan verbonden wanneer ik een andere start- dan eindlocatie reserveer?

Wanneer je rit op een andere locatie aanvangt dan waar je met de chauffeur eindigt, belasten we de kosten door die zijn gemaakt om de chauffeur weer bij de startlocatie te krijgen.

Evenementenservice


Heeft Wijrijden verkeersattributen ter beschikking?

Wijrijden heeft geïnvesteerd in zeer nette attributen die ingezet kunnen worden bij verkeersbegeleiding. Neem contact met ons op voor een impressie.

Moet ik zelf leiding geven aan een groep chauffeurs?

Wanneer je chauffeurs bestelt voor je evenement, heb je wel wat beters te doen dan ze aansturen. Wij zorgen ervoor dat we onze taak kennen en zorgen zelf voor aansturing van onze chauffeurs.

Hoe werkt de voorbereiding op een evenement?

Wijrijden wil graag een verlengstuk zijn van je evenement. Vooraf inventariseren we graag je behoeftes, wensen en ideeën over hoe je jouw evenement het liefste ziet. Neem contact met ons op wanneer je meer informatie wilt over de kosten die hieraan verbonden zijn.

Kan Wijrijden mijn evenementenservice white-label uitvoeren?

Ja. Wijrijden biedt zelfs mogelijkheden om jouw logo’s en/of bedrijfsnamen zelf op jouw gewenste manier te ontwerpen en te realiseren op de manier die jij graag ziet. Je beslist mee in de manier waarop wij je van dienst zijn op jouw evenement.

Overige vragen?


Heb je vragen waar je geen antwoord op gevonden hebt? Neem contact met ons op.

Download de Wijrijden-app




Installeer onze app en
ontdek de voordelen!


  • Boeken en wijzigen wanneer het jou uitkomt.
  • Tegoeden en historie eenvoudig inzien.
  • Alle informatie direct bij de hand.